AIB posiada w ciągłej produkcji ponad 100 typów różnych uszczelek, wykonywanych ze specjalnie opracowanych materiałów: TPS, TPA, TPG. Te nowoczesne termoplastyczne elastomery (TPE) , stosowane są wszędzie tam, gdzie wymagana jest najwyższa jakość.
Działania promocyjne wspomagające wzrost eksportu firmy AIB na rynek UE
Działania promocyjne wspomagające wzrost eksportu firmy AIB na rynek UE
Ministerstwo Gospodarki – Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka
Dotacje na innowacje - Inwestujemy w waszą przyszłość
Działania promocyjne wspomagające wzrost eksportu firmy AIB na rynek UE
w ramach poddziałania 6.5.2 Wsparcie udziału przedsiębiorców w programach promocji działania
6.5 Promocja polskiej gospodarki osi priorytetowej 6 Polska gospodarka na rynku międzynarodowym
Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, 2007-2013
6.5 Promocja polskiej gospodarki osi priorytetowej 6 Polska gospodarka na rynku międzynarodowym
Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, 2007-2013
W ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka na lata 2007-2013 firma AIB spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. pozyskała wsparcie na realizację projektu „Działania promocyjne wspomagające wzrost eksportu firmy AIB na rynek UE” obejmującego:
- rozbudowę możliwości eksportowych przedsiębiorstwa poprzez udział w
zagranicznych i krajowych imprezach targowych
- działania modernizacyjne skierowane na jakość produktów, funkcjonalność, szybkość realizacji zamówień, które w efekcie prowadzą do wprowadzenia na rynek nowych produktów i ulepszenie już istniejących na rynku.
Współfinansowany ze środków europejskich projekt pozwoli firmie szerzej się rozwinąć oraz uzyskać pewność, że wyroby firmy proponowane klientom będą w pełni odpowiadać ich potrzebom.
Koszt całkowity projektu: 1.092.991,84 zł brutto
Planowana dotacja: 666.458,43 zł brutto
1. Przygotowanie we współpracy z realizatorem programu promocji 500 sztuk materiałów informacyjno-promocyjnych, które dystrybuowane będą podczas działań promocyjnych.
Materiały te wykorzystywane będą w dalszych działaniach promujących firmę i markę AIB.
Termin realizacji do 30-10-2012 rok.
2. Zamieszczenie we współpracy z realizatorem programu promocji w katalogu dotyczącym branży stolarki okiennej i drzwiowej wydanym przez realizatora programu informacji/reklamy na temat działalności firmy.
Cel tego działania to promocja firmy. Materiał ten winien stanowić wizytówkę firmy, tak by potencjalny klient po zapoznaniu się z treścią informacji chciał poznać firmę i osobiście zobaczyć czy dysponujemy, jakie wyroby i jakiej jakości jesteśmy w stanie zaoferować.
Termin realizacji do 30-10-2012 rok
3. Udział w targach EQUIPBAIE w Paryżu w okresie 13-16.11.2012
Impreza ta służy przedstawieniu oferty sprzedażowej firmy AIB i propagowaniu marki firmy na rynku francuskim. Analiza rynku opracowana w ramach Planu Rozwoju Eksportu opisuje rynek francuski jako nastawiony na import. Wyroby firmy AIB mogą stać się alternatywą dla wyrobów rodzimych lub innych firm tam się znajdujących. Należy zatem poprzez targi umożliwić potencjalnemu odbiorcy poznanie produktów i marki AIB by mógł znaleźć alternatywę dla dotychczasowych dostawców.
4. Udział w targach BUDMA w Poznaniu w okresie 29.01-01.02.2013
Firma AIB spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. od wielu lat uczestniczy aktywnie w Targach BUDMA w Poznaniu. Są one zarówno imprezą o charakterze prestiżowym, na której nie można nie być, jak i imprezą stricte handlową, dzięki której nawiązywane są nowe kontakty, jak również podtrzymywane istniejące. Dla klientów z branży brak takiej firmy jak AIB na targach to sygnał osłabienia firmy i deprecjacji marki. Zarówno ze względów marketingowych jak i biznesowych udział w tej imprezie jest niezbędny.
5. Szkolenie pracowników działu eksportu - Dębe k/Legionowa w dniu 18-06-2013 roku
Skuteczne działania służb handlowych wymaga wiedzy. Temu ma być poświęcone działanie polegające na szkoleniu pracowników działów handlowych. Szkolenie powinno dać narzędzia do pracy z klientem zagranicznym, uczyć techniki handlowej, zapoznać z narzędziami pracy handlowca.
6. Udział w targach MADE EXPO w Mediolanie w okresie 02-05.10.2013 roku.
Poprzez udział na Targach MADE EXPO w Mediolanie chcemy zaprezentować nasze produkty na rynku włoskim. Jest to rynek bardzo trudny, tym niemniej jest to rynek znaczący, mieści się pod względem ludnościowym w dziesiątce krajów UE, jest chłonny i nastawiony na import. Koszty wejścia na rynek wpływają wprawdzie na zmniejszenie jego atrakcyjności, dlatego na tą kwestię należy zwrócić szczególną uwagę. Z drugiej strony dzięki konkurencji konsumenci poznają produkt, więc nie będzie trzeba go popularyzować. Impreza targowa jest więc optymalną z ekonomicznego punktu widzenia dla zaistnienia na tym rynku.
7. Udział w targach BATIMAT w Paryżu w okresie 04-08.11.2013
Wejście na rynek francuski, to jest na rynek słabo dotychczas eksploatowany wymaga działań długofalowych. Powody obecności są identyczne jak opisane w punkcie dotyczących Targów EQUIPBAIE. Chcemy nawiązane tam kontakty wzmocnić swoją obecnością, przenosząc je z poziomu informacyjnego na handlowy.
8. Udział w targach FENSTERBAU FRONTALE w Norymberdze w okresie 26-29.03.2014
Rynek niemiecki to największy rynek Unii Europejskiej. Dla firmy, która chce wypromować swoją markę w Europie to rynek podstawowy. Firmy branży posiadające w swoim portfelu klientów niemieckich postrzegane są jako wysokiej klasy partnerzy biznesowi, postrzegani są jako producenci z górnej półki, co implikuje zarówno dostęp do zamówień, jak i pozwala oferować wyroby za ceny gwarantujące wysoką rentowność.
9. Udział w misji gospodarczej w Szwecji w roku 2014 podczas targów NORDBYGG w Sztokholmie 01-04.04.2014
Rynek skandynawski jest dla nas rynkiem mało znanym. Do tej pory nie mieliśmy kontaktów handlowych (w zakresie sprzedaży wyrobów własnych) z tym rynkiem. Ponieważ firma winna badać wszystkie możliwe kierunki ekspansji chcemy poznać podstawowe zasady działania na tym rynku, poznać ludzi, porozmawiać. Dlatego zdecydowaliśmy się na udział w tej misji.
10. Szkolenie pracowników działu eksportu Dębe k/Legionowa w dniu 17-06-2014 roku.
Szkolenie ugruntowujące wiedzę o sposobach prowadzenia sprzedaży eksportowej. Poznanie nowych trendów i metod działania. Wymiana doświadczeń i poznanie sposobów działania służb handlowych innych firm
11. Udział w targach BAU w Monachium w okresie 12-17.01.2015 roku.
Udział w tej imprezie to kontynuacja polityki firmy wejścia na ten rynek niemiecki. Służy umocnieniu pozycji firmy na tym rynku, ma prowadzić do sytuacji w której dla odbiorcy niemieckiego stanie się oczywistym obecność marki AIB na rynku. Dzięki temu mamy szanse otrzymywać najpierw zapytania ofertowe, a później w konsekwencji zamówienia. Nasze wyroby niczym nie odbiegają od wyrobów konkurencji, sztuką jest przekonać o tym odbiorców.
12. Udział w targach BUDMA w Poznaniu w okresie 28-31.01.2015 roku.
Powody dla których aktywnie uczestniczymy w Targach Budma opisano powyżej. Dodatkowo chcemy, by targi te stanowiły zwieńczenie naszego Planu Rozwoju Eksportu. Chcemy zaprezentować na nich naszych klientów, nowych i dotychczasowych. Chcemy dzięki klientom wzmocnić markę i znak firmy.
tel. +48 32 335 79 00
e-mail: firma@aib.com.pl
e-mail: firma@aib.com.pl